close
nyhedsbrev

Hele 93% af online forbrugere i USA er tilmeldt nyhedsbreve og det er en af de mest effektive markredsføringskanaler med en Roi på 40. Mere end 50% af forbrugerne køber som direkte resultat af en e-mail. Øg din omsætning med nyhedsbreve ved at opbygge kundeloyalitet og troværdighed. Du skal styrke relationerne til dine modtagere igennem godt indhold og unikke historier. Ifølge ExactTarget foretrækker næsten 50% af forbrugerne at modtage marketingtilbud via e-mail, men kun 9% ønsker at få det via sociale medier. MarketingSherpa oplyser at 60% ønsker at modtage mindst et nyhedsbrev fra dig om ugen.

Ovenstående statistikker viser at dit nyhedsbrev er den oplagte kanal til markedsføring, men hvordan får du helt nøjagtigt succes med det?

  • Sørg for at få modtagerens tilladelse

Hvis din modtager ikke frivilligt har valgt at modtage noget fra dig, så er sandsynligheden for at han gider høre fra dig og købe fra dig lig nul. Så køb dig ikke til en stor nyhedsliste. Det handler om kvalitet og ikke kvantitet.

  • Fang modtagerne med din emnelinje

Hvis du ikke får dine modtagere til at åbne pga. kedelige emnelinjer, så får du dem heller ikke til at konvertere til betalende kunder. Brug derfor 50% af din tid på en god emnelinje, der får dem til at åbne.

  • Eksklusivitet

Folk kan godt lide at føle sig eksklusive – VIP. Derfor kan det at være medlem af en bestemt klub eller have adgang til noget eksklusivt indhold motivere folk til at skrive sig op og købe hos dig.

  • Relevans

Det skal være relevant for modtagerne at modtage noget fra dig. Sørg for at give masser af værdi til modtagerene uden en masse salgsgas. Tænk ”what’s in it for me?” fra kundens synspunkt i stedet for at fortælle en masse ud fra din virksomheds synspunkt. 62% af dem der afmelder sig et nyhedsbrev gør det fordi de finder indholdet uinteressant (kilde: Bro kommunikation).

  • Segmenter

Netop det at indholdet er relevant går også videre til segmentering. Folk forventer målrettet indhold og at blive informeret omkring relevante emner. Som eksempel, så send ikke informationer omkring sutter til mødre med store børn. Segmenter ud fra interesser, relevans, demograf og adfærd. Adfærd kan fx trackes via et inbound marketing system som Hubspot. Især adfærd er værd at investere tid i, da der er mange penge at hente her. Ifølge Direct Marketing Association kommer 75% af e-maiindtægterne af såkaldte triggers – altså e-mail der ryger ud, når brugeren har gjort en bestemt handlig, så som at tilmelde sig dit nyhedsbrev, downloadet en formular, klikket rundt på din hjemmeside eller klikket i et nyhedsbrev.

  • Skriv til en god ven

Forbrugerne bliver irriterede over e-mails når virksomhederne ikke formår at kommunikere med dem som individuelle modtagere. Lad derfor som om du skriver til én god ven og ikke til en liste med 10.000 medlemmer.

  • Lær din modtager at kende

Find ud af hvilken person du prøver at kommunikere med. Hvilke drømme, behov, følelser, øsnker og frygt har hun. Hvad interesserer modtageren sig for? Hvad har hun brug for nu og her?  Og hvad er hendes største udfordring?

  • Skab tillid

Modtageren skal have tillid til den. Opbyg den ved at give masser af relevant viden. Brug ord og fraser som modtagen forstår. Hav en fast personlig afsender eller skift mellem flere personlige afsendere og brug ikke kun virksomhedens navn som afsender.

Skriv som et menneske med passion for det du laver.

Vis dem at du er det rigtige valg – show it, don’t tell it.

  • Giv værdi

Giv masser af værdifuld information til dine modtagere. Det kan være alt lige fra trendguides, tips og tricks, undersøgelser, insiderviden eller hvad end der rører sig indenfor dit felt.