close
Telemarketing

Hvis du som virksomhed står og mangler kunder, kan et telemarketingsburea være vejen frem. Et telemarketingsbureau er en virksomhed, hvis eksperterise består i at lave opsøgende salg.
Du har måske prøvet alt og endda selv forsøgt at lave opsøgende salg uden held.

Det er dog ikke mærkeligt. Opsøgende salg kræver telesælgere, der ved, hvad de laver. Som almindelige mennesker kommunikerer vi jo primært via kropssprog, og det har man ikke mulighed for at gøre over telefonen. Derfor er det så svært at sælge over telefonen.
Telesælgere fra et telemarketingsbureau laver ikke andet, og de ved, hvordan de skal gribe det an, og hvordan de skal tale til og med folk.

Har du at gøre med større kunder, kan du også regne med, at de er meget kritiske og knivskarpe i deres spørgsmål og kritik mod din virksomhed. Det er spørgsmål, som du måske selv vil blive overrasket over, men hvor en telesælger ved hvad, der skal siges.

Det kræver dog flere overvejelser inden du hyrer et telemarketingsbureau. Det skal helst være store kunder, du søger at få fat i eller et ønske om at skabe gode kontakter.

Inden samarbejdet går i gang skal telemarketingbureauet selvfølgelig kende alt til din virksomhed, og de produkter du sælger.

De skal jo være i stand til at besvare en masse forskellige spørgsmål fra eventuelle kunder, og derfor skal du også forvente at afsætte tid til dette.

Desuden skal du som regel også lave aftaler med telemarketingsbureauet angående datoer og møder, da større kunder som regel kræver møde med virksomheden, inden de siger ja til noget.

Derfor skal man afsætte tid til dette, og være forberedt. For selvom et telesalg haler fisken i land er det din virksomhed, som skal sørge for at beholde og bevare den.

Selvom det er tidskrævende at hyre et telemarketingsbureau er det ingen tid i forhold til, hvis du selv påtog dit opgaven i at lave opsøgende salg og finde nye kunder. Du kan også være sikker på, at du vil være knap så succesfuld som de professionelle telesælgere, og alene det er en god grund til at benytte telemarketingsbureaer, hvis du vil have nye og store kunder.